tag:blogger.com,1999:blog-5953912728542946082.post1111544645078099933..comments2011-04-07T16:21:45.658+02:00Comments on Delphi News: This is Sparta!Unknownnoreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-5953912728542946082.post-65214870641149389342011-04-07T16:21:45.658+02:002011-04-07T16:21:45.658+02:00Witam!
Chciałbym zamieścić komentarz w imieniu Emb...Witam!<br />Chciałbym zamieścić komentarz w imieniu Embarcadero, jako "EMEA Tech Lead for Delphi".<br />Silnik wygląda znakomicie a zrzutki są imponujące. Najlepsze jest to, że to jest właśnie kierunek, w którym rozwijamy kolejną wersję Delphi i RAD Studio.<br /><br />Dajcie znać, a na pewno znajdziemy odpowiednią formułę współpracy:-)<br /><br />pozdrawiam<br />Paweł Głowacki<br />Embarcadero<br />(pawel.glowacki@embarcadero.com)Paweł Głowackihttp://blogs.embarcadero.com/pawelglowackinoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5953912728542946082.post-3214008446386861112011-02-21T19:48:49.301+01:002011-02-21T19:48:49.301+01:00Jestem tworcą serwisu o starożytnej sparcie który ...Jestem tworcą serwisu o starożytnej sparcie który przytaczasz www.spartan3.republika.pl napisz coś więcej na bw.spartan@gmail.comSpartanhttp://www.spartan3.republika.plnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5953912728542946082.post-41547132220529874782011-02-19T13:41:10.262+01:002011-02-19T13:41:10.262+01:00Bardzo chciałbym. Niestety kompilator Free Pascal ...Bardzo chciałbym. Niestety kompilator Free Pascal nie ma wielu kluczowych dla projektu elementów składni (RTTI, metody anonimowe), różni się znacząco w szczegółach (typy generyczne, przeciążanie operatorów, czy do czasu aż nie zaraportowałem, nawet tak prozaiczna rzecz jak rozmiar wyliczeń był inny niż w Delphi i to w Delphi Mode). <br /><br />Do tego dochodzi masa błędów własnych kompilatora. Szczegóły i różnice w zapisie nawet metod statycznych są mocno zniechęcające, czy różnice w "nibykompatybilnym" TypInfo (!).<br /><br />Free Pascal na pierwszy rzut oka jest podobny, jednak szczegóły implementacji i polityka rozwoju, podejście, np, że rozbudowane RTTI nie jest potrzebne czy, typy generyczne wzorowane na .NET są złe (dla zasady), jak dla mnie przekreślają ten język i stawiają pod znakiem zapytania jego przyszłość.<br /><br />Dużo łatwiej jest przenieść ten projekt na C# niż Free Pascala.<br /><br />Półtora roku temu sam silnik działał na FPC jednak gałąź ta została porzucona, przez konieczność pozostawania na poziomie składni Delphi6-7... Gdybym się zdecydował na FPC ilość kodu byłaby z 2-3 razy większa, a projekt byłby dodatkowe kilka miesięcy do tyłu.<br /><br />By przejść na FPC musiałbym sam się zająć rozwojem kompilatora/języka i dopisać to czego potrzebuję :) <br /><br />Niestety fizycznie nie jestem w stanie zajmować się jednocześnie i Spartą i Mortem i Free Pascalem.<br /><br />;).Maciej Izakhttps://www.blogger.com/profile/11200277158559418856noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5953912728542946082.post-88636112249128176302011-02-19T11:56:53.493+01:002011-02-19T11:56:53.493+01:00Niestety ja jeszcze nie przebrnąłem do końca artyk...Niestety ja jeszcze nie przebrnąłem do końca artykułu, ale mam pytanie :) . Skoro głównie zależy Tobie na IDE i kompilatorze to czy nie lepiej byłoby użyć lazarusa? Z tego co widziałem to lazarus ma już kilka modułów do tworzenia gier, niektóre chyba w ogóle nie są związane z IDE tylko z free pascalem (nie tworzę gier, to tylko migawki newsów jakie widziałem na stronie lazarusa). A nawet jeśli są scalone z IDE (które zawiera LCL - borlandowy odpowiednik VCL) to przecież w końcu open sourcowy projekt, IDE jest napisane w free pascalu więc można zmodyfikować łatwiej do własnych potrzeb niż modlić się o zainteresowanie embarcadero. No i ten cross compiling :)<br /><br />Pozdrawiam i życzę sukcesu bo projekt ciekawy.Anonymousnoreply@blogger.com