czwartek, 30 października 2008
XNA 3.0 dla C# i... Oxygene!
Ogólnie:
Dnia dzisiejszego światło dzienne ujrzy XNA 3.0. XNA jest to zestaw narzędzi firmy Microsoft do programowania gier na systemy Windows (z wykorzystaniem technologii .NET), Xbox czy ZUNE.
Jedną z najważniejszych cech nowego XNA jest wsparcie dla C# 3.0, by w pełni korzystać z nowej składni języka.
W tej wersji, XNA pierwszy raz wspiera platformę ZUNE i Xbox Live. XNA 3.0 jest tworzone pod IDE C# Visual Studio 2008.
Pascal/Oxygene XNA:
Oxygene jest kompilatorem Object Pascala dla platformy .NET (Mono + .NET Microsoftu), który powstał obok kompilatora "Delphi for .NET". Ostatnio Oxygen zastąpił Delphi for .NET jako język znacznie bardziej zaawansowany i wspierający dodatkowo Mono.
Twórcy Oxygene co rusz sprawiają nam miłe niespodzianki. Począwszy od zapowiedzi ulepszania języka Delphi for Win32 (przejmie część składni Oxygene) to poinformowali jeszcze, że umożliwią korzystanie z XNA w Oxygene (obecnie Oxygene jest częścią Delphi Prism)! Gdy tylko pojawi się na ten temat więcej informacji, spodziewajcie się kolejnego wpisu :).
Update: Nowe XNA można już ściągać pod adresem creators.xna.com/
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz